ΠΑ. Σ. ΟΙ. Π. Α.

Πανελλήνιος Σύλλογος Οικογενειών Πεσόντων Αεροπόρων

Panhellenic Association of Families Lost in Action Aviators

Λεύκωμα

ΚΟΠΕΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του Πανουργιά

ΒαθμόςΑντισμήναρχος Υπηρεσία / Μοίρα Αεροσκάφος

Βιογραφικό Σημείωμα

Γεννήθηκε το 1905 στον Μπράλο Φθιώτιδας.

Τον Οκτώβριο του 1925 εισήλθε στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων και τον Αύγουστο του 1929 ονομάστηκε Ανθυπολοχαγός Πυροβολικού. Τον Μάρτιο του επόμενου έτους αποσπάστηκε ως παρατηρητής αεροπόρος. Παίρνοντας το πτυχίο του τον Σεπτέμβριο, μετατάχθηκε στην Αεροπορία.

Τον Αύγουστο του 1946, πτυχιούχος ήδη οδηγός αεροπόρος, αποσπάστηκε στην Κρατική Πολιτική Αεροπορία.

Σκοτώθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1947, όταν το αεροσκάφος SX-BAB, στο οποίο επέβαινε ως μέλος εξεταστικής επιτροπής μαθητευόμενου χειριστή, κατέπεσε στο έδαφος και συνετρίβη στο Ελληνικό.


Στις 3 Σεπτεμβρίου του 1947, έλαβε χώρα το πρώτο ατυχές συμβάν για την εταιρία (Τ.Α.Ε.- Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις A.E) όταν το SX-BAB επιστρέφοντας από νυχτερινή εκπαιδευτική πτήση συνετρίβη στις ακτές της Βούλας. Στο δυστύχημα αυτό έχασαν τη ζωή τους οι τρεις επιβαίνοντες στο θάλαμο διακυβέρνησης, ο αρχιεκπαιδευτής της εταιρίας Ρένος Πόγγης, ο υπό αξιολόγηση κυβερνήτης Παπαγγέλου Σταμάτης και ο εκπρόσωπος της Κρατικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αντισμήναρχος Κοπελιάς Παναγιώτης.

Οι χειριστές του αεροσκάφους επιχείρησαν προσγείωση κατά τη διάρκεια σφοδρής καταιγίδας παρά τις προειδοποιήσεις που έλαβαν από τον πύργο του Ελληνικού για την επικράτηση εξαιρετικά ισχυρών ανέμων επιφανείας. Τελικά το ατύχημα αποδόθηκε, από το πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης, σε σφάλμα χειριστού κατ' αποκλειστικότητα. H ορθή αντιμετώπιση του συμβάντος από τον ημερήσιο Τύπο συντέλεσε ουσιαστικά στο να μην δοθούν περαιτέρω διαστάσεις σε αυτό και έτσι η εταιρία συνέχισε την ανοδική της πορεία μέσα στο 1947.

Πηγή