Γεννήθηκε στην Ξάνθη.
Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων τον Οκτώβριο του 1972 (48η Σειρά) και αποφοίτησε τον Ιούλιο του 1976 με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού.
Tοποθετήθηκε στην 339 Μοίρα Παντός Καιρού, της 117 Πτέρυγας Μάχης (Ανδραβίδα), ως ιπτάμενος αεροσκαφών F-4.
Στη συνέχεια εκπαιδεύτηκε στην 362 Μοίρα Προκεχωρημένης Εκπαιδεύσεως της 120 Πτέρυγας Εκπαιδεύσεως Αέρος και τοποθετήθηκε στην 363 Μοίρα Επιχειρησιακής Εκπαιδεύσεως.
Επέστρεψε στην 339ΜΠΚ και αργότερα ως εκπαιδευτής στο Σμήνος Μετεκπαιδεύσεως της 117 ΠΜ. Κατέλαβε διάφορες επιτελικές και Διοικητικές θέσεις στην 117ΠΜ (επιτελής ΔΕΕ, Δκτής ΜΑΦ, Τμηματάρχης Εκπαιδεύσεως), διετέλεσε Αξκός Σύνδεσμος στο Δ’ Σώμα Στρατού, ΑΕ και Διοικητής της 338 Μοίρα Παντός Καιρού, Επιτελής ΑΤΑ/Β1, Τμηματάρχης ΑΤΑ/Β2, Διοικητής 140 ΣΗΠ, ΑΚΑΜ Τύνιδας, Τμηματάρχης ΑΤΑ/Α1.
Στη συνέχεια τοποθετήθηκε στην 359 ΜΑΕΔΥ ως ιπτάμενος αεροσκαφών PZL και Διοικητής Κλιμακίου.
Κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως κατέπεσε με αεροσκάφος PZL στην περιοχή Κατελειό Κεφαλονιάς, στις 27 Αυγούστου 2009.
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
Σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως, όταν το αριστερό πτερύγιο του αεροσκάφος PZL M-18 στο οποίο επέβαινε, προσεκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ και συνετρίβη στην περιοχή Κατελειό Αργοστολίου, στις 27 Αυγούστου 2009.
Ο 55 ετών Σμήναρχος Κωτούλας Στέργιος ήταν έγγαμος και πατέρας 2 παιδιών. Η συνολική πτητική του εμπειρία ήταν 4.025 ώρες πτήσης σε μαχητικά, μεταγωγικά και ψεκαστικά αεροσκάφη, εκ των οποίων 524 ώρες στα αεροσκάφη PZL.
Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ' αριθμ. 1122, πολωνικής προέλευσης, με έτος κατασκευής και άφιξης στην Ελλάδα το 1983 και το οποίο είχε συμπληρώσει 4.733 ώρες πτήσεως.