ΠΑ. Σ. ΟΙ. Π. Α.

Πανελλήνιος Σύλλογος Οικογενειών Πεσόντων Αεροπόρων

Panhellenic Association of Families Lost in Action Aviators

Λεύκωμα

ΠΕΡΙΣΣΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΒαθμόςΥπολοχαγός Υπηρεσία / Μοίρα Αεροσκάφος

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Υπολοχαγός (ΠΒ) Περισσάκης Γεώργιος, (ΑΜ 28535), γεννήθηκε το 1926 στο Παγκαλοχώρι Ρεθύμνου και μεγάλωσε στο Ρέθυμνο της Κρήτης αποφοίτησε δε από το Γυμνάσιο το 1944.

Τον Σεπτέμβριο του 1945 κατετάγη ως εθελοντής Δεκανέας στο Πυροβολικό. Τον Νοέμβριο του 1946 εισήλθε μετά από εξετάσεις στην Σ.Σ.Ε από την οποία αποφοίτησε τον Μάϊο του 1948, ως Ανθυπολοχαγός ΠΒ.

Το πρώτο έτος της σταδιοδρομίας του, υπηρέτησε στο 595 Τάγμα Πεζικού ως Διμοιρίτης Διμοιρίας ΠΖ, και για τις ηρωικές  του πράξεις και ενέργειες κατά τον αγώνα κατά των ΚΣ, του απενεμήθει το Χρυσούν Αριστείον Ανδρείας.

Τον Μάρτιο του 1949, τοποθετήθηκε οριστικώς στο Πυροβολικό και τον Σεπτέμβριο του 1950 επελέγη για να φοιτήσει στην Δεύτερη Σειρά Χειριστών ΕΠΑΡ.

Αποφοίτησε από το Σμήνος ΕΠΑΡ, στις 24 Απριλίου 1951, ημερομηνία που απονεμήθηκαν και τα διακριτικά ιπταμένου.

Η Μονάδα που υπηρετούσε την εποχή του ατυχήματος ήταν η 190 Μοίρα ΕΠΑΡ (Μ.ΕΠΑΡ=Μοίρα Εναερίου Παρατηρήσεως), με έδρα το αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων.

Το θανατηφόρο ατύχημα στο οποίο ενεπλάκη ο Υπλγός (ΠΒ) Περισσάκης Γεώργιος, είναι το πρώτο θανατηφόρο αεροπορικό ατύχημα από της δημιουργίας του Σμήνους ΕΠΑΡ, στην ιστορία μας.

Στις 18 Οκτωβρίου 1952, ως κυβερνήτης στρατιωτικού Α/Φ τύπου L-18C, με αριθμό 796 και Μηχανικό τον Στρατιώτη Σπανάκη Μιχαήλ, απογειώθηκε μαζί με άλλα πέντε (5) Α/Φ του ιδίου τύπου από το Αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων για υπηρεσιακή αποστολή με προορισμό τα αεροδρόμια Κατερίνης και Άργους Ορεστικού. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος μαζί με άλλα δύο, είχαν προορισμό το Α/Δ Άργους Ορεστικού μέσω Λαρίσης.

Επί του αεροσκάφους επέβαινε ως Μηχανοσυνθέτης και ο Στρατιώτης (ΠΒ) Σπανάκης Μιχαήλ.

Η απογείωση έγινε τις πρωινές ώρες του Σαββάτου 18/10/1952 και όταν το Σμήνος των 6 Α/Φων βρέθηκε στο ύψος της Λαμίας, συνάντησε θύελλα και αναγκάσθηκε να ανακόψει τη πορεία του και να επιστρέψει στη βάση του.

Από τα 6 α/φη, τα 3 επέστρεψαν στο Α/Δ Πάχης, εγκαίρως. Τα δύο αργοπόρησαν στη προσπάθειά τους να εντοπίσουν το έκτο και τελικά προσγειωθήκαν στο Α/Δ της Ελευσίνας και το έκτο, με κυβερνήτη τον Υπλγό (ΠΒ) Περισσάκη Γεώργιο, υπεριπτάμενο της Αταλάντης εν μέσω θύελλας, προφανώς λόγω απώλειας προσανατολισμού, επέπεσε επί των κλιτύων του όρους Χλωμού και συγκεκριμένα κοντά στο χωριό Κολάκα της Αταλάντης και συνετρίβη. Οι επιβαίνοντες τραυματίσθηκαν θανάσιμα με πολλαπλά εγκαύματα.