ΠΑ. Σ. ΟΙ. Π. Α.

Πανελλήνιος Σύλλογος Οικογενειών Πεσόντων Αεροπόρων

Panhellenic Association of Families Lost in Action Aviators

Λεύκωμα

ΛΥΚΟΥΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του Θεόφιλου

ΒαθμόςΥποσμηναγός Υπηρεσία / Μοίρα ΑεροσκάφοςF-16C/D Block 30, 50, 52Plus Fighting Falcon

Βιογραφικό Σημείωμα

Γεννήθηκε στις 18 Απριλίου 1977, στο Αργοστόλι Κεφαλληνίας.

Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το Σεπτέμβριο του 1996 και αποφοίτησε τον Ιούλιο του 2000 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.

Στις 14 Οκτωβρίου 2004, δύο αεροσκάφη F-16D (διθέσια), απογειώθηκαν από την 111ΠΜ για εκτέλεση προγραμματισμένης άσκησης στο Αιγαίο. Κατά την ολοκλήρωσή της και επιστρέφοντας στη βάση τους, τα δύο αεροσκάφη, που βρίσκονταν σε κλειστό σχηματισμό, προσέκρουσαν και συνετρίβησαν στην περιοχή του Αγίου Λαυρεντίου του όρους Πηλίου του Νομού Μαγνησίας.

Αποτελέσμα ήταν να χάσει τη ζωή του ο Υποσμηναγός (Ι) Λυκούδης Γεώργιος μαζί με τους Επισμηναγό (Ι) Κομματά ΙωάννηΣμηναγό (Ι) Σιούτα Αθανάσιο και τον Υποσμηναγό (Ι) Γεώργιο Αντωνοπουλο.

 


Συμπληρωματικά Στοιχεία

Ήταν το δεύτερο κατά σειρά παιδί μιας οικογένειας που απαρτιζόταν από άλλα τέσσερα παιδία. Ο πατέρας του, Θεόφιλος Λυκούδης, ήταν Ιερέας στο χωριό Βλαχάτα, στην περιοχή Λειβαθώς, όπου έζησε όλα τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια.

Από παιδί ήταν κοινωνικός και πρόσχαρος, έξυπνος, ευγενικός και άριστος μαθητής. Φοίτησε στο Δημοτικό Σχολείο Μουσάτων και Βλαχάτων και αργότερα στο Βαλλιάνιο Γυμνάσιο-Λύκειο Κεραμείων. Από τις πρώτες τάξεις του λυκείου είχε αποφασίσει την επαγγελματική πορεία που θα ακολουθούσε, η οποία ήταν μία και μοναδική, Ιπτάμενος.

Όταν ήταν δεκαοχτώ ετών, αιφνιδίως απεβίωσε ο πατέρας του, όπου κλήθηκε με τα άλλα δύο μεγαλύτερα αδέρφια του, να στηρίξει την οικογένειά του. Παρά το ξαφνικό συμβάν, προκειμένου να επιτύχει το σκοπό του, αποφάσισε να επαναλάβει τις Πανελλαδικές εξετάσεις, παρά τις παροτρύνσεις περί του αντιθέτου, αφού είχε ήδη πετύχει σε άλλες αξιόλογες σχολές. Κατά τη δεύτερη προσπάθειά του, κρίθηκε επιτυχών και εισήχθη στη Σχολή Ικάρων (25 Σεπτεμβρίου 1996).

Αμέσως μετά την αποφοίτησή του από τη Σχολή Ικάρων (31 Ιουλίου 2000), ξεκίνησε την εκπαίδευσή του στην 362 Μοίρα της 120 Πτέρυγας Μάχης, ως εκπαιδευόμενος στο χειρισμό αεροσκαφών τύπου Τ-2Ε για ένα έτος.

Κατόπιν εκπαιδεύτηκε στο χειρισμό αεροσκαφών τύπου Α-7Η (6 Αυγούστου 2001 – 14 Ιουλίου 2002) και υπηρέτησε στην 335 Μοίρα όπου και εκτέλεσε καθήκοντα Βοηθού Αξ/κού Πληροφοριών (15 Ιουλίου 2000 – 22 Ιουνίου 2001).

Στη συνέχεια υπηρέτησε στην 330 Μοίρα της 111 Πτέρυγας Μάχης, αφού εκπαιδεύτηκε σε αεροσκάφη τύπου F-16 C/D.

Τον Νοέμβριο του 2001, εκπαιδεύτηκε στην ανθρωποφυγοκεντρο στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, ενώ παρακολούθησε και το Σχολείο Εκπαιδεύσεως Θαλάσσιας Επιβίωσης (29 Ιουλίου 2002).

Στις 14 Οκτωβρίου 2004, δύο αεροσκάφη F-16D (διθέσια), απογειώθηκαν από την 111ΠΜ για εκτέλεση προγραμματισμένης άσκησης στο Αιγαίο. Κατά την ολοκλήρωσή της και επιστρέφοντας στη βάση τους, τα δύο αεροσκάφη, που βρίσκονταν σε κλειστό σχηματισμό, προσέκρουσαν και συνετρίβησαν στην περιοχή του Αγίου Λαυρεντίου του όρους Πηλίου του Νομού Μαγνησίας.

Αποτελέσμα ήταν να χάσει τη ζωή του ο ίδιος μαζί με τους Επισμηναγό (Ι) Κομματά ΙωάννηΣμηναγό (Ι) Σιούτα Αθανάσιο και τον Υποσμηναγό (Ι) Γεώργιο Αντωνοπουλο.

Στην προσωπική του ζωή, ήταν αρραβωνιασμένος με την αγαπημένη του Λαμπρούλα, όπου σχεδίαζαν να παντρευτούν το επόμενο καλοκαίρι. Για την οικογένειά του και τους φίλους του ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος, γεμάτος ζωή, ενέργεια, όνειρα, αισιοδοξία και αγάπη. Συνεπής και αποφασιστικός, δυναμικός, προσηλωμένος στο στόχο του και παράλληλα συναισθηματικός και ευαίσθητος. Μια ανοιχτή αγκαλιά και ένα πλατύ χαμόγελο για όλους. Ένας αναντικατάστατος άνθρωπος και ένα φωτεινό παράδειγμα στη ζωή μας, όπου το κενό που άφησε παρέμεινε και θα παραμείνει ακάλυπτο.

Για τον Γιώργο μας…

Η οικογένειά του.

 

Στον Υποσμηναγό (Ι) Γεώργιο Λυκούδη, απονεμήθηκε ως ύστατος φόρος τιμής ο ανώτερος βαθμός του Αντιπτεράρχου (ΦΕΚ 109/16-2-2009).

Στη μνήμη του, δόθηκε το όνομά του στη Δορυφορική/Αστρονομική Βάση Αίνου Κεφαλληνίας, για τη δημιουργία της οποίας η Πολεμική Αεροπορία είχε παραχωρήσει τις ορεινές εγκαταστάσεις της το 1999.